• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторіночка музичного керівника

Музичний керівник Кожанського ДНЗ "Казка" - Здоровець Світлана Яківна

/Files/images/DSCN5909.jpg

/Files/images/DSCN5882.jpg

/Files/images/DSCN5896.jpg

Правила поведения родителей на детских утренниках

1.Праздник в детском саду проводится не для родителей, а для детей.
2.Вход в музыкальный зал разрешается в сменной обуви и без верхней одежды ( в холодное время года), с разрешения музыкального руководителя.
3.Во время проведения утренника запрещается пользоваться сотовыми телефонами.
4.Фото и видео съемка может быть произведена только со своего места и с разрешения музыкального руководителя и администрации детского сада.
5.Нельзя отвлекать ребенка разговорами и выкриками с места
6.Во время утренника родителям запрещается переходить с одного места на другое, вставать со своего места.
7.Не желательно присутствие на празднике детей ( среди гостей) более младшего возраста.
8.Если на празднике присутствуют две группы детей, к каждому ребенку приглашается только по одному родителю.
9.По просьбе музыкального руководителя и воспитателя родители могут принимать участие в проведении детского утренника ( спеть вместе с детьми песню, станцевать с ребенком, поиграть, рассказать вместе с ребенком шутку-малютку или стихотворение).
В случае невыполнения вышеуказанных правил или другого неадекватного поведения со стороны родителей музыкальный руководитель, и администрация детского сада оставляет за собой право не приглашать родителей на праздники и проводить праздники без родителей.
Так как несоблюдение этих элементарных правил отвлекает детей, мешает им почувствовать себя главными участниками действия.

Музичний розвиток

Музичний розвиток дуже важливо для будь-якої дитини. І це зовсім не означає, що з малюка з пелюшок необхідно ростити геніального музиканта, але навчити його слухати, розуміти музику, насолоджуватися їй - в наших силах. Коли ж варто починати музичний розвиток і в чому ж воно має полягати?
Музичний розвиток сприяє цілісному формуванню особистості дитини. Під час слухання музики відбувається розвиток центральної нервової системи, м'язового апарату, полегшується процес соціалізації, розвивається художнє мислення, почуття прекрасного.
Від народження до 2 років
Як відомо, слухове сприйняття (не приклад зоровому) до моменту появи крихти на світло сформовано дуже добре. Ще перебуваючи в животику у мами, крихітка чує її голос.
Дитина повторює мову людей, звуки тварин. Нежива природа (стукіт дверей, наприклад) його абсолютно не цікавлять. Дослідниками відзначено, що лепет всіх дітей світу однаковий, незалежно від того, яка мова звучить навколо.
Звертаючись до брязкалець, варто зазначити, що вони виробляють найрізноманітніші звуки - глухі, тріскучі, як маракаси, або дзвінкі, як дзвіночок. При покупці намагайтеся підбирати якомога більший спектр звучань. Запропонуйте малюкові порівняти звуки різних брязкалець.
В даний час на ринку дитячих товарів велику нішу займають електронні музичні іграшки (мобілі, музичні килимки, електронні піаніно і ін.) Важливо, щоб відтворна музика була впізнанна і хорошої якості. Цінно ще й те, що для витягання звуку (мелодії) маляті буде потрібно зробити дію - ударити по клавіші, повернути важіль, поторкати іграшку і т. п. Це сприятиме формуванню причинно-наслідкових зв'язків на рівні "реакція - стимул", розвиваючи тим самим кору головного мозку.
Зовсім маленькій дитині ви інтуїтивно пропонуєте спокійні колискові перед сном, завзяті і ритмічні пісеньки під час неспання. Дворічному малюкові можна запропонувати вибрати самому, який варіант із запропонованих музичних уривків більше підійде, наприклад, для зарядки. Поясніть, що означає вираз "робити під музику". Діти чудово зрозуміють його сенс, якщо не соромитися перебільшено серйозно зобразити маршеві рухи під музику Гріга. Виходить? Немає. Під цю музику рухи повинні бути плавні і розмірені.
Безумовно, можна використовувати записи пісеньок з мультфільмів. Але не полінуйтеся внести різноманітність. Діти дуже добре сприймають "м'які" джазові композиції (з легко простежується головною темою). Їх вдало пропонувати перед відходом до сну. Приміром, підійдуть такі твори, як "Summertime" Дж. Гершвіна, "Осанна", практично будь-який твір Вебера. З репертуару класичної музики можна зупинитися на "До Елізи" і 14-й сонаті (Місячної) Бетховена, вальсах Грибоєдова, ноктюрни Глінки, "Пер Гюнт" Гріга, "Елегії" Массне. Для активного проведення часу візьміть італійську польку і 14-й концерт Рахманінова, турецьке рондо Моцарта, вальс Хачатуряна до драми "Маскарад", "Жарт" з оркестрової сюїти Баха.
Зараз існує безліч тематичних компакт-дисків з записами музичних творів, аранжованих для малюків. Це варіанти популярних творів без складних для дитячого вуха акордів і других тем. Практично звучить одна мелодія.
У будь-якому віці людині приємно і корисно слухати записи звуків природи - дзюркотливого струмка, бурхливого моря, що шарудить дощу ... Але не забувайте непорушне правило - розмовляйте з дитиною про те, що він почув. Запитайте малюка, чи сподобалося, про що він думав під час прослуховування, які почуття переживав. Адже може виявитися, що у нього виникають неприємні асоціації. Обговорюйте все, що почуто вперше, звертаючи увагу на емоційну сторону (які виникають відчуття, образи).
2-3 року - перші інструменти
У слуханні музики ми вже набили руку, і на зміну добрим старим, але вже обридлим брязкальцям приходять самі справжні музичні інструменти. У цьому віковому проміжку найбільш оптимально буде звернути увагу на ознайомлення малюка з музичними інструментами.
Барабан, можна бути впевненим, буде сприйнятий на "ура". Запропонуйте юному ударнику хлопнути по барабану долонькою, потім постукати пальчиком, поверхню можна погладити. Відбийте барабанну дріб; хоча подібні вправи малюкові ще не під силу, цим ви розширите для нього діапазон відтворюваних звуків і спонукаєте інтерес до подальших маніпуляцій. Палички поки варто відкласти в сторону, щоб уникнути травматизму.
Потім пропонуємо бубон - по суті, ускладнений варіант барабана - можна і бити, і дзвеніти. Покажіть дитині, як можна акомпанувати будь-яким мелодіям. Варіантів акомпанементу безліч. Найпростіший - удари на сильну частку - місця, які звучать більш сильно та чітко. Наприклад, "В траві сидів коник, зовсім як огуречік" і тремтіння бубонців на протяжні голосні. Відмінно підійде "Пісенька водяного", зокрема фраза "А мені літа-а-ать полювання" або "Крилаті гойдалки", тобто повільні мелодії.
На цих музичних інструментах краще всього показати, що таке темп і ритм. Малюки добре сприймають асоціацію з кроками. Топ ... Топ ... Топ ... (Робимо паузи в 2-3 секунди). Топ. Топ. Топ (у звичайному темпі, без пауз). Топ-топ-топ побігли (швидко). Тепер також пальчиками по барабану / бубну. Перевірте, чи зрозумів вас малюк, слухаючи дитячі пісеньки. Вони, як правило, демонструють чітко швидкий або повільний темп. У першому випадку підійдуть "А може бути ворона", "Пісенька Червоної Шапочки", "Танець маленьких каченят". Повільний темп відмінно проілюструють "Пісенька водяного", "Пісенька Черепахи і Левеня", "Колискова ведмедиці".
Важливо те, що прослуховування дитячих пісеньок ініціює співочу активність малюка, сприяє розвитку мови, збагачує пасивний словник. Спроби підспівувати внесуть внесок у розвиток артикуляційного апарату, а співвідношення музичної теми з улюбленим мультфільмом дозволить створити позитивний настрій, поліпшити емоційний стан. Діти зазвичай не соромляться співати вголос, якщо тільки "добрі" дорослі не сказали колись щось невтішне про такий співі. Не допускайте подібного, інакше доведеться виправляти допущені промахи - особистим прикладом безстрашно демонструвати любов до співу.
Наступний крок - показати різну тривалість звуку і ритм. Отже, лівою рукою повільно й ритмічно (раз в дві секунди) б'єте по барабану, потім додаєте праву (кожну секунду). У нас виходить на один удар лівою - два удари правою. Тепер запропонуєте малюкові "замінити" вашу ліву руку - спочатку хай покладе долоньку зверху і відчує ритм, потім тихенько прибираєте свою долоню. І перед нами - тандем ударників! Далі міняєтеся "партитурами", прискорюєте або сповільнюєте темп, міняєте співвідношення ударів (1:4) і т. д.
А тепер - ложки. Їх навіть купувати не треба. Напевно, знайдеться в господарстві пара дерев'яних ложок. Складіть їх тильними сторонами, скріпіть кінці для зручності гумкою. Для первинного ознайомлення цілком достатньо. Тримати ложки потрібно за скріплені кінчики, не стискаючи занадто міцно, інакше, будучи стислими, вони не видадуть стукоту. Дітям не так просто правильно взяти ложки, куди звичніше схопити міцніше, як брязкальце. Буде потрібно домогтися деякої розслабленості. Звучання ложок традиційно поєднується з народними піснями і попевками, але підійде і практично будь-яка ритмічна мелодія ("Танець маленьких каченят", "Антошка", "Якби не було зими"). Якщо раптом знайдете у продажу тріскачку, її теж можна запропонувати дитині. Так само, як і ложки, цей інструмент вимагає певної координації рухів для видобування звуку. Тут необхідна узгоджена робота м'язів кисті та передпліччя. Грою на тріскачка зручно супроводжувати речівки, частушки (можна використовувати "Частушки бабок Ежек").
Після 3 років можна запропонувати малюкові металофон. Мелодійні гамми здатні надихнути дитяча творчість - подібного їхні маленькі вушка ще не чули. При цьому треба врахувати, що паличку слід тримати легко, не стискав, інакше звук не вийде чистим. Цей момент малюки "ловлять" не відразу, але з часів все почне виходити.
4 роки - слухаємо музику
Чотирирічний слухач вже досить досвідчений, як і раніше допитливий, непосидючий і нетерплячий. Саме зараз велику частину часу варто приділити слуханню музики.
Прослуховуючи музичний твір, малюк легко розбереться з темпом і вичленує відомі йому інструменти. Пора розширити його кругозір, познайомити з новими музичними інструментами. Це дозволить при прослуховуванні музики діяти важливу психічну функцію - аналіз, який необхідний для розумового розвитку малюка. Володіючи новими знаннями, дитина готова до відвідин консерваторії. Можна передбачити культурний похід переглядом відеозаписів з концертами, проаналізувати і обговорити почуте.
Музика, виявляється, може розповісти про себе дуже багато. Не тільки про темп, ритм і склад інструментів. Познайомимося із словами "мажор" і "мінор". Зробити їх доступними для розуміння дитини допоможуть антоніми весело - сумно. І запропонувати визначити, якому твору що підійде. Для мінору можна взяти "Хвороба ляльки" Чайковського, а для мажору "Турецьке рондо" Моцарта. Мажор - завжди впевнений, радісний, бравірують, мінор - сумний. Ще простіше для дітвори визначати характер музики таким чином: мажор - хочеться сміятися, мінор - хочеться плакати. Малюкові потрібно вибрати, що краще робити під звучну музику, і "поставити діагноз".
Щоб закріпити цей матеріал, добре потренуватися на наступних музичних творах. Мінор - "Перша втрата" Шумана, "Танець маленьких лебедів" Чайковського, російська народна пісня "У полі береза стояла". Мажор - "Італійська полька" Рахманінова, "Клоуни" Кабалевського, "Чунга-чанга". Тепер ще більш дивно звучать слова, але пояснити їх ще простіше: стаккато - різко, уривчасто і легато - плавно, сповільнено. При виконанні стаккато кожен звук "говорить" окремо, чекає своєї черги, а в разі легато - звуки "перетікають" один в іншій. Наприклад, "У полі берізка стояла" - очевидне легато, пісня "Усмішка" - безперечне стаккато.
Ну і, звичайно ж, варто організувати знайомство з більш широким колом музичних інструментів. Малюкові вже добре відомі ударні. З групи клавішних цілком можливо показати фортепіано, згадайте про орган, клавесин (їх малюк побачить в консерваторії). Групу духових представлять флейта, труба. Добре, якщо спільно із звучанням можна буде показати зображення інструменту.
Розкажіть малюкові перед походом в консерваторію про правила поведінки в цьому місці. Поясніть, що під час виконання не прийнято розмовляти, вставати з місця, шуміти. Для початківців пропонуються абонементи на концерти, нетривалі за часом. Можна відвідати концертний зал Російської академії музики ім. Гнєсіних. Тут проводяться недільні денні концерти; в числі інших творів виконуються етюди Ліста (наприклад, "Хоровод гномів"), музика Гріга до п'єси Ібсена "Пер Гюнтх", Сен-Санс "Карнавал тварин". Буде дуже непогано, якщо під час першого відвідування консерваторії малюк почує вже знайомі твори - це дозволить ясніше оцінити різницю між відтворенням з диска і "живим" звучанням. Для перших відвідин можна вибрати цикл п'єс Кабалевського, твори малих форм Моцарта, фольклорні пісні. далі вибирайте музичну казку "Вовк і семеро козенят", опери "Казка про мертву царівну і сім богатирів", "Ріккі-Тіккі-Таві", "Кресало".
Не менш цікаво для малюка будуть відвідини Російського центру музейної педагогіки дитячої творчості в Державному Російському музеї. Туди можна піти з дитиною двох років, наприклад, на абонемент "В художньому музеї разом з мамою", "Ігри зі звуками і фарбами". Для 4-річних малюків пропонується абонемент "Зустрічі з прекрасним".
У Московському міжнародному будинку музики увазі малюків і їх мам запропонують казковий концерт "Коник-Горбунок" і "Казку про царя Салтана" по однойменній опері Римського-Корсакого. У Московському театрі Нова опера ім. Е. В. Колобова увазі юних слухачів представлять оперу "Котячий будинок".
Можна також відвідати дитячий музичний театр ім. Н. Сац з багатим репертуаром спектаклів для малюків.
Цікаві спектаклі можна подивитися в музичному театрі "Експеримент видання". Найбільшим успіхом користуються постановки "Кошеня на ім'я Гав", "Летючий корабель", "Кішка, яка гуляла сама по собі".
У віці 4 років корисно познайомитися з таким прийомом, як медитація під музику. Зовсім недавно був пройдений криза трьох років (або ви ще в процесі), малюк усвідомлює себе в навколишньому світі окремо від вас, відчуває себе незалежною особистістю, але це не так вже й просто. Спробуйте з дитиною медитувати. Важлива умова - врівноважене, спокійне емоційний стан батьків. Вибирайте спокійну, прозору музику, без тривожних звуків. Рекомендовані твори: композиції Китаро, "Спектральна сюїта" Стіва Халперна, "Вечірня серенада" Шуберта, "Пісня Сольвейг" Гріга.
Вам знадобляться також м'які пастельні або масляні олівці, лист паперу. Час медитації - 20-30 хвилин. Укладіть малюка в затишне, тепле місце, приглушите світло, увімкніть обрану музику і починайте розповідати історію. Приблизно таку:
"Це було давним-давно (або зовсім недавно). У далекій країні жили Сонце і Світло. Вони дуже любили один одного. І коли у них з'явився Промінець, вони були щасливі. Промінець ріс дуже швидко, зігрівав всіх своїм теплом і дарував радість оточуючим. Його вчили кращі мудреці, і він почав розуміти мову звірів і птахів, мову вітру і хвилі. Коли Промінець підріс, він вирішив відправитися подорожувати, щоб допомагати всім іншим. І під час мандрів побачив чудовий будинок, в ньому звучала музика. Він зайшов туди і побачив те, що йому було так потрібно ...". Тепер запропонуєте малюкові намалювати, що побачив Промінець. Те, що насправді необхідно йому самому. Якщо дитина не захоче малювати, хай розповість.
У цій вправі музика допомагає малюкові розслабитися, ідентифікувати себе з героєм казки, а значить, відчути себе коханим і щасливим. Цей образ сім'ї надає позитивний вплив, подорож ілюструє розумну самостійність.
5-6 років - все "по-дорослому"
У віці 5-6 років в дітях творча жилка буквально б'є ключем, але при цьому вже набагато більш дисциплінована, ніж рік-другий тому. Творити і чинити шум - нагальна потреба дошкільника. Тобто саме час перейти від слухання до відтворення.
Пропонуємо вам організувати музичний шумовий оркестр. Це досить гучне захід, для якого потрібно і фонова музика, яка створить необхідний настрій, задасть ритм. Підійдуть африканські або японські барабани, маракаси.
Не менш захоплюючий і процес виготовлення інструментів. Стануть в нагоді банки з водою, скляні та пластикові пляшки з горохом, квасолею, гречкою, бубни, ложки, гребінець, відра, гумові кулі, навіть рахунки. Підійде все, за допомогою чого можна отримати хоч якийсь звук.
Поставивши музичний твір, слухаємо його, вникаємо, створюємо настрій. Після цього намагаємося доповнити звучання своїми силами. Краще спробувати всі інструменти, потім роздавати переваги. Можливо, спочатку у малюка не вийде ніякої мелодії. Якщо він просто б'є інструментами, не переривайте дійство. Це відмінний спосіб позбутися від негативних емоцій, розрядитися. Наступного разу почнеться процес синтезу, творення. Заняття буде ефективнішим, якщо в ньому візьмуть участь двоє-троє дітей. Робота ускладнюється, але збільшується і кількість вирішуваних завдань. Доведеться навчитися слухати один одного. Для вас же це можливість оцінити емоційний стан свого чада і дати йому можливість імпровізації.
5. У цьому віці продовжуємо розширювати репертуар музичних творів, які можна запропонувати дитині для прослуховування. Підбирати музичні твори потрібно відповідно настрою малюка. Ви зможете позитивно впливати на його емоційний стан. Для 5-6-річних дітей рекомендується використовувати наступний репертуар:
• при перевтомі - "Ранок" Гріга, "Полонез" Огінського;
• при поганому настрої - "До радості" Бетховена, "Аве Марія" Шуберта;
• при вираженій дратівливості - "Хор пілігримів" Вагнера, "Сентиментальний вальс" Чайковського;
• при зниженні уваги - "Пори року" Чайковського, "Місячне світло" Дебюссі, "Мрії" Шумана.
Спираючись на цей список, ви можете доповнювати його, враховуючи смаки і потреби свого малюка.
Євгенія Вахмінцева, педагог
Стаття надана журналом про маму і дитину "Мама і Малюк"



Методи музичного виховання.

Основні педагогічні методи (наочний, словесний, практичний) застосовні і в музичному сімейному вихованні.

Наочно-слуховий метод - основний метод музичного виховання. Якщо дитина росте в сім'ї, де звучить не тільки розважальна музика, а й класика та народна музика, він, природно, звикає до її звучанням, накопичуючи слуховий досвід в різних формах музичної діяльності (активних і пасивних більше, Націлених на безпосереднє заняття музикою і використання її як фону для іншої діяльності).

Наочно-зоровий метод у сімейному вихованні має свої переваги. У дитячому садку з дітьми використовуються зазвичай великі за розміром репродукції картин, ілюстрації, якість яких не завжди високо. Удома ж є можливість показати дітям книги з репродукціями картин, розповідаючи про епоху, коли була складена музика, народних традиціях, обрядах, познайомити із зображеннями предметів побуту, одягу. Розгляд репродукцій картин, відповідних за настроєм звучала музиці, збагачує уявлення дітей про мистецтво.

Словесний метод також важливий. Короткі бесіди про музику, репліки дорослого допомагають дитині налаштуватися на її сприйняття, підтримують виник інтерес. Під час слухання дорослий може звернути увагу дитини на зміну настроїв, на зміни у звучанні (як ніжно і сумно співає скрипка, а тепер тривожно і похмуро зазвучала віолончель, як виблискують і переливаються звуки челести, трикутника, як сумно звучить мелодія).

Практичний метод (навчання грі на музичних інструментах, співу, музично-ритмічним рухам) дозволяє дитині опанувати певними вміннями та навичками виконавства і творчості.

Успішність застосування всіх цих методів залежить від загальнокультурного і музичного рівня дорослих, їх педагогічних знань і здібностей, терпіння, бажання зацікавленість дітей музикою.

Іноді батьки, прагнучи, щоб їх дитина досягла неодмінно найвищих результатів (наприклад, у грі на музичному інструменті), насильно змушують його довго займатися, годинами грати вправи. Якщо ж малюк не справляється з завданнями, його карають. Будь насильницький метод неприйнятний у вихованні, тим більше на заняттях мистецтвом.

На жаль, деякі вчителі музичних шкіл, займаючись з маленькими дітьми, допускають зайву строгість, вимогливість, не враховуючи бажань і можливостей дитини. Це часто призводить до того, що навіть обдаровані діти втрачають інтерес до музичних занять, а іноді і до музики взагалі. У хлопців надовго закріплюються негативні емоції, отримані під час навчання, які породжують потім негативне ставлення до музики.

Педагог повинен зуміти переконати батьків, що тільки зацікавленістю можна домогтися успіху в музичному розвитку дітей. Потрібно широко використовувати ігрові ситуації, дотримуватися міри в заняттях, стежити, щоб діти не перевтомилися, не почали нудьгувати. Необхідно враховувати, що дошкільнята не в змозі довго займатися однією справою, потрібна зміна музичної діяльності, застосування різних її видів, наочності.

Відомо, що зацікавленість дітей чим-небудь дорослий може тільки, коли він захоплений сам. Якщо дитина відчуває таке ставлення дорослого, захоплення красою музики, він поступово теж визнає музичні цінності. Якщо ж дорослий виявляє байдужість, воно передається і малюкам. Тому дуже важлива культура спілкування дорослого з дітьми.

Музичне виховання в домашніх умовах проходить індивідуально. Дитина повинна відчувати себе захищеним, коханим, перебувати в насиченому позитивними емоціями оточенні.

Консультуючи батьків, педагогу-музиканту дошкільного закладу необхідно розповідати про досвід музичного виховання, накопичений дитиною в дитячому саду, щоб вони могли використовувати його будинку, давати рекомендації щодо використання доступних і ефективних методів і прийомів музичного виховання в сім'ї.

Про атестацію музичних керівників, інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів

Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-165 від 16.03.2009

Міністерство освіти і науки України на численні звернення музичних керівників, інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів щодо їхньої атестації роз'яснює.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 р. №963 "Про затвердження Переліку посад педагогічних працівників" (зі змінами) посади музичних керівників, інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів віднесено до педагогічних посад.

Педагогічні працівники дошкільних навчальних закладів, в тому числі музичні керівники, інструктори з фізичної культури, підлягають атестації, яка є обов'язковою і здійснюється один раз на п'ять років.

Атестація педагогічних працівників проводиться відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних праців­ників України, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 20.08.1993 р. №310, зареєстрованого у Міністер­стві юстиції України 02.12.1993 р. за №176 зі змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти України від 01.12.1998 р. за №419.

Атестація педагогічних працівників — це визначення їхньої відповідності займаній посаді, рівню кваліфікації, залежно від якого та стажу педагогічної роботи їм установлюється (підтверджується, не підтверджується) кваліфікаційна кате­горія: "спеціаліст", "спеціаліст І категорії", "спеціаліст II категорії", "спеціаліст вищої категорії".

З метою заохочення і стимулювання в роботі педаго­гічним працівникам дошкільних навчальних закладів, які досягли високого професіоналізму, систематично викорис­товують прогресивний педагогічний досвід, беруть активну і участь у його поширенні, надають практичну допомогу в становленні молодих педагогів, постійно працюють над своїм фаховим самовдосконаленням, встановлюється педагогічне звання "вихователь-методист".

Пунктом 5.5 названого вище положення визначено, що педагогічне звання "вихователь-методист" може присвою­ватися педагогічним працівникам з вищою освітою і освітою в обсязі вищого навчального закладу І-ІІ рівня акредитації та іншого навчального закладу еквівалентного рівня.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2007 р. № 643 "Про затвердження розмірів підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) та додаткової оплати за окремівиди педагогічної діяльності у співвідношенні до тарифної ставки", Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівникам освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 р. № 102 (зі змінами та доповненнями) (підпункт до пункту 24), визначено, що за педагогічне звання "вихователь-методист" посадовий оклад (ставка заробітної плати) підвищується на 10 від­сотків.

Підвищення ставок заробітної плати за звання, присвоєні за результатами атестації, здійснюється лише за період роботи на посадах, на яких були присвоєні відповідні звання, у випадку переходу працівника з одного закладу до іншого на однакові посади або посади, які відповідають профілю предмета, дисципліни, що викладається, доплата за звання зберігається до чергової атестації.

Зміст листа просимо довести до відома працівників міських (районних) відділів освіти та дошкільних навчальних закладів.

Заступник Міністра П. Б. Полянський

Кiлькiсть переглядiв: 859

Коментарi

  • engladtus

    2018-01-17 11:05:19

    Не совсем согласен[url=http://es.education-uk.ru/karta-sajta].[/url]...

  • Ardisswen

    2016-12-06 20:43:33

    Посмотрите на досуге [url=http://ardiss.ru]дом брусовой[/url] возможно вы захотите себе его купить, я вот после этого сайта в серьез задумался о своем доме.. [img]http://ardiss.ru/assets/images/banners/Banner_live_circle_years_184.jpg[/img] А также: дачный дом из сруба цена, дома из бруса красноярск, клееный брус куплю. А вот что я еще на этом сайте надыбыл [url=http://ardiss.ru/o-nas/poleznaya-informacziya/stati-po-teme-stroitelstva/ponyatie-i-osobennosti-ekstrudirovannogo-penopolistirola/]Понятие и особенности экструдированного пенополистирола[/url], интересно будет для тех кто увлекается строительством...